Poskytovatel: Strategie AV 21
Trvání: 2016–2018
Příjemce: Ústav dějin umění AV ČR, v. v. i.
Odpovědný řešitel: Petr Kratochvíl
Projekt, na němž se podíleli pracovníci dalších ústavů Akademie věd ČR i z jiných pracovišť, zkoumal vztah veřejné a soukromé sféry z pohledu různých společenskovědních disciplín. Po několika odborných workshopech a veřejných přednáškách významných zahraničních badatelů (Anthony Vidler, Beatriz Colomina) byl projekt v roce 2018 zakončen kolektivní publikací Veřejný prostor v ohrožení? – Aktuální problémy městského veřejného prostoru z pohledu společensko-vědních disciplín. Publikace se věnuje architektonicko-urbanistickým, památkářským, sociologickým i právním aspektům problematiky současného městského veřejného prostoru. Představuje různá pojetí veřejného prostoru v současném teoretickém diskurzu i zhodnocení tendencí, které mohou ohrožovat jeho dobré fungování. Ambicí publikace bylo skloubit odborný přínos textů s přístupností pro širší veřejnost, jak to odpovídá cílům programu Strategie AV 21.
Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookies dle kategorií, jak vyhovují nejlépe Vašim preferencím.
Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webové stránky a všech funkcí, které nabízí a nemohou být vypnuty bez zablokování funkcí stránky. Jsou odpovědné mj. za uchovávání produktů v košíku, přihlášení k zákaznickému účtu, fungování filtrů, nákupní proces nebo ukládání nastavení soukromí. Z tohoto důvodu technické cookies nemohou být individuálně deaktivovány nebo aktivovány a jsou aktivní vždy
Analytické cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a našich reklamních kampaní. Jejich pomocí určujeme počet návštěv a zdroje návštěv našich internetových stránek. Data získaná pomocí těchto cookies zpracováváme anonymně a souhrnně, bez použití identifikátorů, které ukazují na konkrétní uživatelé našeho webu. Díky těmto cookies můžeme optimalizovat výkon a funkčnost našich stránek.
Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění, jak se webová stránka chová nebo jak vypadá. Je to například Vámi preferovaný jazyk, měna, oblíbené nebo naposledy prohlížené produkty apod. Díky těmto cookies Vám můžeme doporučit na webu produkty a nabídky, které budou pro Vás co nejzajímavější.
Marketingové cookies používáme my nebo naši partneři, abychom Vám dokázali zobrazit co nejrelevantnější obsah nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. To je možné díky vytváření tzv. pseudonymizovaného profilu dle Vašich zájmů. Ale nebojte, tímto profilováním zpravidla není možná bezprostřední identifikace Vaší osoby, protože jsou používány pouze pseudonymizované údaje. Pokud nevyjádříte souhlas s těmito cookies, neuvidíte v reklamních sděleních obsah ušitý na míru Vašim zájmům.